• پایان فعالیت پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ایران متافو 1402؛
  • 4 روز برای رشد تولید دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران

  • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران «ایران متافو» با حضور 9 شرکت دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه فولاد و صنایع وابسته طی 4 روز جدیدترین و برترین محصولات فناورانه خود را در معرض دید فعالان، متخصصان و مدیران صنایع بزرگ فولادی قرار دادند. توسعه بازار دانش‌بنیان، رشد تولید، افزایش ارتباطات ملی و بین‌المللی و همچنین معرفی توانمندی‌های قابل توجه این شرکت‌ها، مهمترین دستاورد ثبت شده پاویون شهرک در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فعالیت پاویون این شهرک در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران «ایران متافو» پس از 4 روز فعالیت مستمر و مداوم پایان یافت.


این نمایشگاه که از روز جمعه، سوم آذرماه، آغاز به کار کرد و تا روز دوشنبه، ششم آذرماه، ادامه داشت بیش از 750 شرکت داخلی و خارجی را در حوزه‌های فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری، آهنگری، نسوزها،‌ فلزات غیرآهنی (مس، روی، آلومینیوم و...)، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی در خود جای داده و بستری مناسب برای بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم کرد.


طی 4 روز فعالیت پاویون شهرک در این نمایشگاه با هدف تحقق شعار«رشد تولید و مهار تورم»، فعالان صنعت فولاد اعم از مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی، دانش‌بنیان‌ها،‌ صنعتگران،‌ فناوران، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و خبرنگاران از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این پاویون بازدید کردند و از نزدیک با توانمندی آن‌ها آشنا شدند. در نتیجه احراز دانش و تجربه این شرکت‌ها، جلسات مشترک متعددی میان شرکت‌های مستقر در پاویون شهرک و فعالان صنعت فولاد برگزار شد که بی‌شک در توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در شهرک موثر خواهد بود.


از جمله مهمترین بازدیدکنندگان پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌توان به رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل مجتمع فولاد سبا، رئیس کل شعب بانک ملی استان اصفهان و همچنین چندین تن از مدیران ارشد شرکت‌های خارجی به ویژه کشور چین اشاره کرد که همگی بر توانمندی شرکت‌های مستقر در پاویون شهرک تاکید کردند و برای همکاری و توسعه روابط با این شرکت‌ها ابراز تمایل جدی نشان دادند.


محمد صادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه بازدید از این پاویون بر حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد و مصطفی عطایی‌پور، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه، از افزایش تعاملات با شرکت‌های مستقر در شهرک خبر داد.


محمود محمدی فشارکی، مدیرعامل مجتمع فولاد سبا، نیز در بازدید خود از پاویون شهرک ضمن تاکید بر مهارت، دانش و تجربه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز، اولویت ما در فولاد سبا است به همین منظور با هدف بومی‌سازی و جلوگیری از بروز مشکل در خطوط تولید، تجهیزات خارجی مورد استفاده در شرکت را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارسال می‌کنیم. در نتیجه این تعاملات بسیاری از محصولاتی که پیشتر تنها از طریق واردات امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشت، اکنون داخل کشور تولید می‌شود.


وی افزود: اکنون حداقل 20 تجهیز در مجتمع فولاد سبا وجود دارد که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی، تولید و بومی‌سازی شده است. با توجه به اینکه کیفیت این محصولات بالاست در آینده بیشتر با این شرکت‌ها کار می‌کنیم.


معاون بازرگانی شرکت Shandong Aofeng Metal Material چین نیز اظهار کرد: بر اساس آنچه از بازدید شرکت‌های مستقر در پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و گفت‌وگو با مدیران آن‌ها مشاهده کردیم، متوجه شدیم این شرکت‌ها از جهات فنی و حتی جنبه‌های دیگر محصولات، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. من مطمئن هستم اگر شرایطی تحریمی برای کشور ایران وجود نداشت این شرکت‌ها به راحتی می‌توانستند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند. بر همین اساس تمایل داریم در زمینه‌های مختلف با این شرکت‌ها همکاری داشته باشیم.


مدیران شرکت چینی Henan Zhongyuan Roller Shaft نیز با اشاره به اجرای پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با مشارکت شرکت دانش‌بنیان فرا تحقیق سپاهان به عنوان یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برای تامین برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پروژه اعلام آمادگی کردند.


۹ شرکت دانش‌بنیان و فناور «فراسو سپهر آریا»،‌‌ «ارغوان کیمیاگران نصف جهان»، ‌«فراتحقیق سپاهان»،‌‌«فناوری اریسا طرح فرداد»،‌ «مهندسی کیان کنترل آپادانا»،‌ «پایا مغناطیس پارتاک»،‌ «نوین نگرش ویوان»، «شرکت آتیه اندیشان بصیر» و «سریر صنعت تام» طی 4 روز در پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی موفق شدند محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان و فناورانه خود را به فعالان صنعت فولاد معرفی کنند و لیست مشتریان خود را توسعه بخشند.


شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود 700 شرکت دانش‌بنیان و فناور، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت فولاد و پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

تعداد بازدید : ۳۱۴      تاریخ: 1402/09/06

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت